PRVNÍCH pravidelných 1000 kroků líného japonce

Ujít 1, 1000 nebo 10 000 kroků?

Manpo-Kei. Říká vám to něco? Když Japonsko v roce 1964 hostilo olympijské hry, chtělo rozjet kampaň o zdravém životním stylu mezi japonskými obyvateli. Ti se jako národ málo hýbali, sportovali. A nejjednodušší způsob cvičení je přeci chůze. V té době se na trhu objevuje moderní krokoměr a stává se symbolickým zařízením pro olympijské hry s názvem Manpo-Kei (man = 10 000, po = měřič, kei = kroků). Od té doby se 10 000 kroků dostává také do západního světa, a dokonce i do lékařských ordinací, kde to často doporučují. Jak to tak bývá, a někdo z vás to určitě tušil, stojí za tím marketingový tah.

Člověk by měl cvičením strávit alespoň 150 minut týdně.

Otázkou účinnosti 10 000 kroků se zaobíral také výrobce chytrých hodinek Fitbit. Ten vycházel ze zprávy CDC (Center for Disease Control and Prevention = Centrum pro kontrolu a prevence onemocnění) ), kde podtrhují, že spíše než na 10 000 kroků by se měl člověk zaměřit na to, aby během týdně cvičil alespoň 150 minut (což je obvyklé výchozí nastavení cílů aktivity u většiny sporttesterů). Ale samozřejmě se vše odvíjí od toho, co je vaším cílem. Pokud chcete být ve špičkové kondici, je to něco jiného, než když chcete shodit pár kilo nebo si jen udržovat relativně zdravé tělo.

Obecně ale platí, že 10 000 kroků vám nemůže nijak uškodit, jen je to často v dnešním chaotickém světě nedosažitelný cíl. Navíc pokud máte sedavé zaměstnání. Nicméně, například patnáct až dvacet minut intenzivní chůze či běhu má naprosto stejný efekt jako 10 000 kroků denně. Ušetříte tím něco málo času a můžete jít spokojeně spát i bez té desetitisícovky na displeji hodinek.

POZOR - Chtěl bych ale upozornit, že 10 000 kroků může uškodit například obézním lidem, jejichž pohybový aparát při takovém počtu může značně trpět.

Sportu zdar ale zdraví zvlášť.

Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.. Více informací zde.